[ Pobierz całość w formacie PDF ]

zdolność wymawiania każdej litery w sposób trójbiegunowy, jest on w stanie używać liter
kabalistycznie, tj. kreatywnie.
Same ćwiczenia trójbiegunowej wymowy każdej litery sprawiają, że uczeń kabały zyskuje
wielkie magiczne zdolności. Na przykład, staje się absolutnym władną elementów, osiąga
magiczną wytrzymałość i może oprzeć się każdej planetarnej wibracji, bez względu na jej
gęstość. Jest niewrażliwy na jakikolwiek magiczny atak.
Jego świadomość jest tak poszerzona, że w pełni rozumie on każde wyrażenie, czy ideę nauki
hermetycznej  nie tylko intelektualnie, lecz również z punktu widzenia pierwiastka akashy,
zgodnie z uniwersalnymi prawami, jest w stanie rozpoznać ich prawdziwą głębię. Kabalista
osiąga nie tylko wyższą magiczną wiedzę, lecz poprzez swoje głębokie poznanie, uczy się on
osiągać najwyższą mądrość. Staje się zatem nie tylko uczonym człowiekiem, lecz również
prawdziwym mędrcem.
W następnych krokach, kabalista uczony jest, jak praktycznie używać każdej kabalistycznej
litery z jej podstawowymi ideami, na różnych płaszczyznach i w różnych sferach. Najpierw
49
pojedynczo, a potem w połączeniach słów mocy, twórczych słów kreacji. Ten, kto przechodzi
przez kabałę jedynie teoretycznie, będzie w stanie rozumieć dalsze rozdziały z wyższego
intelektualnego punktu widzenia  mówiąc hermetycznie: z filozoficznego punktu widzenia 
lecz poznaniem i mądrością nie dotrzyma on kroku mistrzowi kabały. Dogłębnej mądrości nie
da się wyrazić słowami, gdyż można przekazać jedynie wskazówki.
Poniższe ćwiczenia i praktyczne zastosowanie różnych kabalistycznych słów mocy dotyczą
zatem jedynie praktykującego kabalisty. Jeśli teoretyk chciałby zastosować analogie
wskazane w niniejszym rozdziale, będą one nieskuteczne.
Kabalista zda sobie ponownie sprawę, jak niezwykle ważne były ćwiczenia koncentracji
trzech zmysłów wskazane w mojej pierwszej książce, Wtajemniczenie do Hermetyzmu. Dzięki
nim nauczył się on dowolnie przywoływać elementy wewnątrz i na zewnątrz siebie. Osoba,
która bezbłędnie opanowała te ćwiczenia koncentracji trzech zmysłów, odniesie wielki sukces
w kabale i z łatwością wykona wskazane tutaj ćwiczenia trójbiegunowe. Jednak ci, którzy nie
wykonali praktycznych ćwiczeń pierwszej karty Tarota, czyli mojej pierwszej książki, a chcą
od razu zająć się kabałą i niniejszymi kabalistycznymi ćwiczeniami bez żadnego
przygotowania, będą oczywiście potrzebować dużo czasu na ich ukończenie, gdyż będą
musieli najpierw posiąść niezbędne zdolności koncentracji trzech zmysłów.
W kroku IV, kabalista zaczyna praktykować każdą literę, jedna po drugiej, trójbiegunowo, tj.
wizualnie, akustycznie i emocjonalnie w całym swoim ciele, które wyobraża sobie jako pustą
przestrzeń. Kabalista wibruje każdą literę w jej pełnym rezonansie, kondensuje ją i
ostatecznie rozpuszcza.
Po przejściu całego alfabetu wewnątrz swojego ciała, należy przejść do ćwiczeń w
poszczególnych obszarach ciała, gdzie należy wymawiać trójbiegunowo: 1) litery ognia w
obszarze głowy, 2) litery powietrza w obszarze klatki piersiowej, 3) litery wody w brzuchu i
4) litery elementu ziemi w obszarze nóg i stóp. Następnym zadaniem będzie kolejne
odłączanie pojedynczych obszarów mikrokosmosu w świadomości.
1) Litery elementu ognia należy praktykować indukcyjnie i dedukcyjnie w obszarze głowy w
następującej kolejności:
Najpierw litera  Sz , a potem litera  S wymawiane fonetycznie, tj. jako dzwięki syczące.
Potem  H , które należy odczuwać i praktykować jako gorący oddech. Dalej jest litera  D z
towarzyszącym jej odczuciem ekspansji, a ostatecznie litery  K i  T z odczuciem silnej,
eksplozyjnej mocy.
Jak było już wspomniane wcześniej, głowę należy wyobrażać jako nieskończoną pustą
przestrzeń, w której wymawiana jest litera. Litera wymawiana jest w umyśle kilka razy i
zostaje kondensowana do małego punktu w przynależącym mu kolorze. Punkt w
odpowiednim kolorze musi być podobny do świecącego słońca. Każdemu ćwiczeniu musi
towarzyszyć odczucie olbrzymiego napięcia, mocy ekspansji. To napięcie i wyobrażoną,
potrójnie koncentrowaną formę należy utrzymywać tak długo jak to tylko możliwe. Czas
trwania będzie zależał od zdolności koncentracji ucznia i będzie skalą dla jego dojrzałości. Po
rozpuszczeniu iskrzącego punktu litery w wyobrażonej pustej przestrzeni obszaru głowy,
ćwiczenie będzie zakończone. Również podczas procedury rozpuszczania należy do samego
końca stosować trójzmysłową koncentrację.
50
Nie możesz przejść do następnych liter dopóki nie osiągniesz doskonałego opanowania litery
nad którą pracujesz. Po ukończeniu ćwiczenia, uczeń nie może odczuwać w sobie niczego
nieprzyjemnego.
Ktoś, kto chciałby wykonać ćwiczenia trójzmysłowej koncentracji bez wcześniejszego
przygotowania, dostałby zawrotu głowy przy próbie przeniesienia się do środka obszaru
głowy, dostałby bólu głowy, ogarnęło by go zmęczenie, senność itp.
2) Teraz kolej na litery analogiczne do elementu powietrza, które mają być praktykowane w
obszarze klatki piersiowej przy pomocy koncentracji trójzmysłowej. Również w tym
przypadku należy stosować procedury indukcyjne i dedukcyjne. Pierwszą literą do ćwiczenia
w obszarze powietrza jest  A . Gdy  A zostanie opanowane, wymawiane jest  Z syczącym
głosem, a następnie wymawiana jest litera  L .
Dalsza część procedury przebiega tak jak zostało to opisane w przypadku obszaru głowy.
Podczas ćwiczeń trójzmysłowej koncentracji nie ma wstrzymywania oddechu. Oddech musi
pozostać niezmieniony podczas każdej koncentracji trzech zmysłów, tj. musi on być
naturalny.
Jeśli ktoś nie jest do tego przygotowany, albo nie jest wyćwiczony w koncentracji trzech
zmysłów i rozpocznie takie ćwiczenia w klatce piersiowej, od razu zauważy przerwy w
oddechu, a konsekwencją takiej praktyki może być wtedy uszczerbek na zdrowiu w postaci [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grabaz.htw.pl